coperta tricoul polo

Istoria tricoului polo

Inainte ca tricoul polo sa devina un simbol in moda sau o piesa de rezistenta in colectiile unor celebri designeri de talie mondiala, aceasta piesa vestimentara a fost “uniforma” jucatorilor de polo. Originea numelui provine de asemenea de la acelasi echipament sportiv, mai exact de la tricoul polo(polo shirt).
Istoria sportului ne intoarce in sec al IX-lea, in India, mai exact in Manipur, locul din care se presupune ca ofiterii britanici au preluat acest sport.
La mijlocul anilor 1800, materialul din care era confectionat tricoul era din bumbac, avea maneca lunga si guler.
Deoarece gulerul incomoda sportivii in timpul meciurilor, s-a decis aplicarea nasturilor pe guler pentru a stabiliza pozitia acestuia in timpul jocului. Astfel a aparut binecunoscutul tricou polo cu nasturi.

Aceasta piesa vestimentara si-a facut debutul international in 1896, a avut un succes enorm, si a reusit sa transforme imbracamintea barbateasca pentru totdeauna.

Binecunoscutul logo care se identifica dupa cum bine stim cu un jucator de polo apare cativa ani mai tarziu, datorita lui Lewis Lacey, jucator profesionist si “responsabil” cu crearea imaginii brandului.

Se spune insa ca tricoul așa cum il cunoastem in epoca moderna, si-a facut aparitia in ​​1933.
Starul francez jucator de tenis Jean René Lacoste, al carui apelativ pe terenul de tenis era „le Crocodile” datorita icredibilei sale pregatiri fizice(cu toate ca apar note conform carora numele a aparut in urma unui pariu facut alaturi de capitanul Cupei Davis franceze, in care urma sa i se ofere o valiza din piele de crocodil daca ar castiga un meci), a dorit sa adauge pe uniforma de tenis cu maneca scurta, broderia unui mic logo cu un crocodil.

In 1951, Lacoste incheie un parteneriat cu un producatorul american de articole de vestimentare, Izod, (companie detinuta de Vin Draddy si numita dupa croitorul londonez Jack Izod), pentru a-si fabrica tricourile polo. In acelasi timp, vedeta britanică de tenis Fred Perry isi lanseaza propria versiune: un polo alb marcat cu o coroana de lauri, logo inspirat de simbolul Wimbledon. Se pare ca in doar cativa ani, piesele Lacoste si Fred Perry au fost purtate sub jachetele sport de colegiu ca parte a uniformei .Astfel s-a marcat crearea unei noi categorii in moda – imbracamintea sport.

Desigur, istoria tricoului polo nu ar fi completa fara mentionarea lui Ralph Lauren, omul care a transformat faimosul polo intr-un fenomen mondial. Totul a inceput cu lansarea etichetei sale Polo Ralph Lauren(in 1967) – numita dupa sportul pe care el il venera si pe care il considera un stil de viata. Cinci ani mai tarziu, introduce faimoasa broderie in care apare calaretul de polo. Se pare ca datorita celebrului designer, polo a ajuns sa simbolizeze bogatia, statutul social si visul american.


In timp, tricoul ajunge sa faca parte din cultura hip-hop, apare purtat de actori, defineste colectii impresionante de moda si devine un simbol in sport.


In prezent, tricoul polo este purtat atat de femei cat si de barbati, face parte din garderoba oamenilor de succes si nu numai si pare sa simbolizeze si sa impulsioneze persoane ce aspira la un anumit statut social si la un stil de viata ridicat.

Brandurile de moda actuale continua sa prezinte si sa reinventeze tricourile polo in colectii si prezentari de moda iar marile case internationale precum Marc Jacobs, Marni, Ralph Lauren sau Maison Margiela investesc bugete colosale in modelul polo.