1614445603 7

Când devine un sportiv interesant pentru branduri?

In ultimii ani s-a observant ca din ce in ce mai multe branduri se asociaza cu sportul si tot mai multe persoane practica sportul la nivel de amator.
Ce reprezinta sau care ar fi o definitie succinta a termenului „brand”? Brandul reprezinta numele dat unui produs si/sau serviciu astfel incat acesta sa capete o identitate de la sine pentru a putea fi usor de separat/diferentiat de competitie/competitori. Un brand sau un nume de marca poate crea si reprezenta loialitatea, increderea, fidelitatea consumatorului în functie de modul in care acesta(brandul) este promovat/comercializat/dezvoltat. Procesul de construire a unui brand pentru o persoana necesita analize si observatii suplimentare mult mai ample, deoarece ideile si modalitatile care sunt folosite pentru a construi si promova imaginea unui individ difera de metodele folosite pentru promovarea produselor sau serviciilor. Pentru branduri este necesar ca atat consumatorii de sport(cei care vizioneaza meciuri de handbal, fotbal, tenis, rugby, etc.) cat si cei care practica sportul (la nivel amator sau profesional) sa fie axele de interes.
Un sportiv devine interesant pentru companii atunci cand acesta ajunge la un indice major de notorietate astfel incat atunci cand brandul X sau Y isi asociaza numele cu un sportiv cunoscut, valoros, se poate imbunatati imaginea brandului respectiv in viziunea consumatorilor si a viitorilor posibili consumatori ce pot genera profit.
Un personaj faimos este Roger Federer, jucator de tenis, castigator a 20 de titluri de Grand Slam. Elvetianul a devenit unul dintre cei mai bine platiti atleti din lume dupa ce si-a asociat imaginea cu numeroase branduri de lux din variate domenii. Cea mai importanta si valoroasa si remarcabila tranzactie a lui Federer cu un brand este cu marca japoneza de imbracaminte Uniqlo. Cele doua parti au semnat in 2008 un contract de 300 de milioane de dolari, contract care s-a incheiat zece ani mai tarziu, in 2018.
Tenismanul si-a asociat imaginea cu numeroase branduri de renume precum Rolex, Nike, Moët & Chandon, Maurice Lacroix, Mercedes-Benz, Credit Suisse, Wilson, Gilette.
Roger Federer – probabil cel mai mare jucator din toate timpurile, cu 20 de titluri de Grand Slam si 103 titluri castigate de-a lungul carierei sale ca si jucator profesionist, este cel mai bogat juc?tor de tenis din 2020, cu o valoare neta de 450 de milioane de dolari, din care 130 de milioane de dolari reprezinta castiguri in bani.
Se poate asadar observa ca nu doar companiile de sport au dorit sa isi asocieze imaginea cu multiplul campion ci si branduri din industria auto, alimentara sau financiara. Ce trebuie evidentiat este faptul ca un sportiv devine important pentru un brand atat datorita aptitudinilor sale sportive cat si valorilor sale personale. Asadar, un brand se cladeste pe baza mai multor componente sociale, economice, profesionale si insumeaza o serie de etape si caracteristici. Un bun sportiv isi poate fauri cu usurinta un nume, poate deveni un brand si poate reprezenta un punct de interes pentru companii insa este nevoie ca personalitatea si caracterul sa se muleze pe necesitatile si preferintele consumatorilor. Poti sa te afirmi ca si brand, sa dai viata marcii tale specifice ca expert intr-o anumita arie sportiva, dar trebuie sa pui accentual si pe restul personalit??ii tale si pe modul in care esti perceput.In consecinta, brandul are menirea de a fi un factor integrator care s? cuprind? rationamentul, corpul ?i profesia sportivului.